Як позбутись токсичних колег: поради, що спростять робочі будні

17 січня 2023, 15:03
Читать новость на русском

Джерело:

BBC

Робочі будні можуть легко зіпсувати неприємні коментарі чи вчинки, відмова допомогти чи неприязне ставлення колеги. І це далеко не весь список пасивно-агресивних вчинків.

Токсичність чи пасивну агресію складніше виявити, але це шкідливо впливає як на працівників, так і на корпоративну культуру компанії. Що робити, розповідаємо далі.

Дізнавайтеся Дренаж – не детокс: чому цей процес надважливий для організму

Що таке токсичність колег і як з нею боротись

Опитування, яке провів бостонський центр у травні 2022 року, продемонструвало, що 20% з 1200 американців частіше зіштовхуються з проявами пасивно-агресивної поведінки на роботі, аніж вдома чи у колі друзів. Половина ж стикалась із цим щотижня.

Владислав Рівкін, доцент кафедри організаційної поведінки у Дублінській школі бізнесу, пояснює, що проявів пасивної агресії є чимало: вдавання дурня, зумисне затягування виконання завдань, спотворення інформації, уїдливі зауваження тощо. В опитуванні, згаданому вище, найчастіше зустрічались фрази "ти надто чутливий" та "без образ, але…"


Токсичній поведінці не місце не роботі / Фото Pexels

Від людей на роботі чекають ввічливості та взаєморозуміння. В іншому випадку є ризик втратити своє місце. Токсична поведінка ж дозволяє продемонструвати ворожість, але не вдаватись до прямої агресії.

Агресор демонструє невдоволення без порушення соціальних норм і залишається у відносній безпеці, оскільки так легше заперечити, що агресія була,
– пояснює Рівкін.

Повністю викорінити пасивну агресію на роботі дуже складно. Можна хіба що пом'якшити вплив токсичних колег. Одним із варіантів є ігнорування пасивно-агресивних маніпуляцій. Коли колега побачить відсутність реакції, це може допомогти припинити нападки з його боку.

Тривалий стрес може негативно вплинути на ваше здоров'я та емоційний стан. Про дієві методи боротьби читайте тут.

Якщо це не допомагає, треба напряму говорити зі співробітником, щоб зрозуміти причини цих дій. Ще один варіант – спільна зустріч з керівником. Але важливо мати чіткі докази, наприклад, написати про конкретні приклади токсичності та їхній вплив на вас та інших членів команди.

Читайте також Для тих, хто не любить спорт: як можна схуднути без тренувань

Важливою тут буде і роль компанії, зокрема HR-менеджерів. Вони повинні запобігати проявам будь-якої агресії. Санкалп Чатурведі, професор організаційної поведінки й лідерства у бізнес-школі Імперського коледжу Лондона, наголошує, що менеджери повинні вміти помічати тонкі емоційні сигнали й закономірності такої поведінки, а також боротись із нею.