Нове відкриття у майбутньому зможе неабияк спростити життя лікарям та пацієнтам. Більше про неймовірний винахід розповідаємо далі.

До слова Небезпечно для суглобів: продукти, які викликають запалення та біль

Робот, який доставляє ліки в найглибші закутки організму

Раніше для того, аби доставити препарати у найдальші структури, подолавши усі захисні бар'єри слизової, доводилось користуватись ін'єкціями. Нова роботизована капсула відкриває доступ до ділянок, добратись до яких раніше було надскладно. Це може повністю змінити підхід до лікування багатьох захворювань.

Нову капсулу створили вчені Массачусетського технологічного інституту. Робот при потраплянні в організм проходить усі бар'єри, а тоді знімає кришку та вивільняє вміст, дозволяючи лікам навіть проникати в клітини, що є у кишківнику.

Витісняючи слиз, ми можемо збільшити дисперсію ліків у локальній області та покращити абсорбцію як малих молекул, так і макромолекул,
– пояснює відкриття Джованні Траверсо, доцент кафедри машинобудування Карла ван Тасселя.

Дослідники наполягають, що новий підхід буде ефективним під час доставки інсуліну та ванкоміцину, пептида-антибіотика. Наразі ці препарати можна вводити лише ін'єкційно.

Капсула, яка заміняє ін'єкції / Фото Pexels

Вивільнення вмісту капсули можна контролювати, тож буде змога запрограмовувати препарати на різні органи та системи організму. Це здійснюється завдяки зміні pH, у якому розчиняється желатинове покриття.

Головна перевага капсули – її локальна дія, яка забезпечує ефективність ліків на 100%. Наразі вчені продовжують експериментувати та вивчати можливості нової роботизованої капсули. Вони планують дослідити можливість транспортування в організм інших білкових препаратів, таких як агоніст GLP1 рецептора, який використовують для лікування діабету II типу. У майбутньому капсули можна буде використовувати для місцевого застосування ліків.