Дослідники з Швейцарської вищої технічної школи Цюріха розробили модель, яка може виявити стрес на робочому місці, просто вивчивши, як люди друкують і рухають комп'ютерною мишкою. Розповідаємо про експеримент детальніше.

До слова Погано вплинуть на мозок: 5 найгірших щоденних звичок

Який зв'язок між роботою за комп'ютером і стресом

Для діагностики стресу достатньо постежити за працівниками і тим, як вони користуються клавіатурою. Ключовими ознаками виявились збільшення кількості помилок при наборі тексту та більш нестабільні рухи мишки, ніж зазвичай.

Люди, які перебувають у стані стресу, рухають вказівником миші частіше і менш точно, а також долають більші відстані на екрані. З іншого боку, розслаблені люди обирають коротші та пряміші маршрути, щоб дістатися до місця призначення,
– пояснює авторка дослідження Мара Негелін.


Проаналізуйте свої рухи за комп'ютером / Фото Pexels

Вчені також визначили, що офісні працівники, які відчувають стрес, частіше пишуть уривками та роблять чимало коротких пауз. Люди, у яких немає проблеми зі здоров'ям більш зосереджені, тому не так часто зупиняються під час набору тексту.

Зв'язок між стресом і змінами в офісній поведінці пояснюється теорією нейромоторного шуму. Під час експерименту вчені спостерігали за 90 учасниками в лабораторії, які виконували завдання, максимально наближені до реальних – планування зустрічей, запис даних, аналіз паперів.

Ми були здивовані тим, що поведінка піддослідних під час набору тексту та миші краще прогнозувала стан стресу, ніж частота серцевих скорочень,
– резюмує Негелін.